Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2
Návštěva ZŠ Malecí - 3. tř. Koťata, 5. tř. Sovičky, 6. tř. Píšťalky
Chlapecká koleda - 1. třída Broučci
Projekt Knihadýlko: Jarní pohádka - 4. třída Skřítkové
3
Návštěva tělocvičny v ZŠ Malecí - 4. třída Skřítci
4
Projekt Knihadýlko: Jarní pohádka - 3. tř. Koťata, 2. tř. Sluníčka, 1. tř. Broučci
Tvořivé odpoledne rodičů s dětmi - 2. tř. Sluníčka
5 6 7
8 9 10
Návštěva tělocvičny v ZŠ Malecí - 3. třída Koťata
11
Den otevřených dveří v Mateřské škole
Návštěva knihovny, Projekt: Jak vznikla Země a dinosauři - 6. třída Píšťalky
12 13 14
15 16 17
Návštěva tělocvičny v ZŠ Malecí - 2. tř. Sluníčka
18
Jarní besídka pro rodiče - 3. třída Koťata
Jarní dílničky dětí a rodičů - 1. třída Broučci
19 20 21
22 23 24
Návštěva tělocvičny ZŠ Malecí - 2. tř. Sluníčka
25
VIZUS - vyšetření očí přihlášených dětí
26
Čarodějnické dopoledne - 5. třída Sovičky
27 28
29
Den čarodějnic a čarodějů - 4. třída Skřítkové
30
Den čarodějnic a čarodějů - 3. třída Koťata
Bál čarodějnic a čarodějů - 2. tř. Sluníčka
Čarodějnice - 1. třída Broučci
1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Pro rodiče a veřejnost > Distanční výuka > Nezaměnitelný čas s dětmi v době nouzového stavu

Nezaměnitelný čas s dětmi v době nouzového stavu

Milí rodiče,

ocitáme se v nelehké situaci, ale ze všeho špatného může vyplynout i něco dobrého. Tím nejlepším pro vás a vaše děti je jedinečná příležitost vrátit se ke kořenům, k podstatě rodiny a jejího významu pro rozvoj dítěte. Máte možnost trávit s dětmi více času, povídat si, sdílet, pozorovat drobné každodenní pokroky dítěte, které obvykle ani nemáte možnost postřehnout, a radovat se z nich. Máte doma děti v předškolním věku, není tedy nutné (ani vhodné) je cíleně učit, není prospěšné je zatěžovat „školskými úkoly“ (například předkládáním pracovních listů). Dětem i sobě můžete prospět, když se budete inspirovat následujícími doporučeními, která nabízíme:

  • věnujte čas cíleně dětem, povídejte si, vyprávějte;
  • podporujte děti v samostatnosti (péče o sebe – oblékání, hygiena…);
  • zapojujte děti do běžných domácích činností (úklid, vaření, péče o blízké, o květiny, o zvířata…);
  • dbejte na pravidelný režim;
  • podporujte rodinné rituály spojené s denními činnostmi i významnými událostmi (rituály před spaním, vítání a loučení, oslava tradic a výročí…);
  • zapojte se aktivně do hry dítěte (stavebnice, skládanky, hry „na něco“…);
  • s dětmi čtěte, každý den, o přečteném si povídejte, pokládejte dětem k přečtenému otázky;
  • společně zpívejte, kreslete, malujte, modelujte, hýbejte se, hrajte společenské hry;
  • využijte získaný čas pro činnosti s dětmi, které jindy odkládáte, nestíháte (logopedická cvičení, sebeobslužné činnosti, pohybové aktivity…);
  • povídejte si s dětmi i o současné situaci, děti se potřebují orientovat v tom, co se kolem nich děje, když se samy ptají, komentují, poskytněte jim přiměřené informace, je to pro ně důležité.

Kreativitě se meze nekladou. Dětství je krátké, jedinečné a neopakovatelné. Využijme nabízené příležitosti k tomu, abychom si uvědomili, co je pro nás důležité. Naše děti si to rozhodně zaslouží, a to nejen v době nouzového stavu. Díky Vám všem.

Mgr. Hana Splavcová, Národní pedagogický institut České republiky