Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30
Keramika + hernička Červíček v DDM Stonožka, 4. návštěva - 3. třída Koťata
1
Den čertíků, andílků a Mikulášů - 6. třída Píšťalky
Pyžamkový den - 4. třída Skřítkové
2
Focení dětí s vánoční atmosférou, sady - všechny třídy
3 4
5
Den čertíků, andílků a Mikulášů - Koťata, Sluníčka, Sovičky, Skřítkové, Broučci
Mikulášská nadílka + průvod mikulášské družiny - všechny třídy
6
DDM Stonožka vzdělávací program S čerty nejsou žerty - 6. třída Píšťalky
7
DDM Stonožka , vzdělávací program S čerty nejsou žerty - 5. tř. Sovičky
8
Pečení cukroví, perníčků - 6. třída Píšťalky, 3. třída Koťata
9
Pečení vánočního cukroví - 2. třída Sluníčka, 1. třída Broučci
10 11
12
Pečení cukroví - 5. třída Sovičky
Vánoční nadílka - 6. třída Píšťalky
13
Pečení cukroví - 4. třída Skřítkové
Předvánoční tvořivá dílnička s rodiči - 3.tř. Koťata, 5. tř. Sovičky,. 6. tř. Píšťalky
14
...když budeme hodní, třeba najdeme něco pod stromečkem - 4. třída Skřítkové
Návštěva DDM Stonožka, téma: Vánoční tradice - 3. třída Koťata
Vánoční nadílka - 5. třída Sovičky
Vánoční tvořivá dílnička s rodiči - 2. třída Sluníčka, 1. třída Broučci
15
Předvánoční hravé odpoledne i s rodiči - 4. třída Skřítkové
Vánoční nadílka - 2. třída Sluníčka
16 17 18
19
Vánoční nadílka - 3. třída Koťata
Zpívání u vánočního stromečku - všechny třídy + zaměstnanci
20
Vánoční nadílka - 1. třída Broučci
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Drobečková navigace

Úvod > Pro rodiče a veřejnost > Distanční výuka > Nezaměnitelný čas s dětmi v době nouzového stavu

Nezaměnitelný čas s dětmi v době nouzového stavu

Milí rodiče,

ocitáme se v nelehké situaci, ale ze všeho špatného může vyplynout i něco dobrého. Tím nejlepším pro vás a vaše děti je jedinečná příležitost vrátit se ke kořenům, k podstatě rodiny a jejího významu pro rozvoj dítěte. Máte možnost trávit s dětmi více času, povídat si, sdílet, pozorovat drobné každodenní pokroky dítěte, které obvykle ani nemáte možnost postřehnout, a radovat se z nich. Máte doma děti v předškolním věku, není tedy nutné (ani vhodné) je cíleně učit, není prospěšné je zatěžovat „školskými úkoly“ (například předkládáním pracovních listů). Dětem i sobě můžete prospět, když se budete inspirovat následujícími doporučeními, která nabízíme:

  • věnujte čas cíleně dětem, povídejte si, vyprávějte;
  • podporujte děti v samostatnosti (péče o sebe – oblékání, hygiena…);
  • zapojujte děti do běžných domácích činností (úklid, vaření, péče o blízké, o květiny, o zvířata…);
  • dbejte na pravidelný režim;
  • podporujte rodinné rituály spojené s denními činnostmi i významnými událostmi (rituály před spaním, vítání a loučení, oslava tradic a výročí…);
  • zapojte se aktivně do hry dítěte (stavebnice, skládanky, hry „na něco“…);
  • s dětmi čtěte, každý den, o přečteném si povídejte, pokládejte dětem k přečtenému otázky;
  • společně zpívejte, kreslete, malujte, modelujte, hýbejte se, hrajte společenské hry;
  • využijte získaný čas pro činnosti s dětmi, které jindy odkládáte, nestíháte (logopedická cvičení, sebeobslužné činnosti, pohybové aktivity…);
  • povídejte si s dětmi i o současné situaci, děti se potřebují orientovat v tom, co se kolem nich děje, když se samy ptají, komentují, poskytněte jim přiměřené informace, je to pro ně důležité.

Kreativitě se meze nekladou. Dětství je krátké, jedinečné a neopakovatelné. Využijme nabízené příležitosti k tomu, abychom si uvědomili, co je pro nás důležité. Naše děti si to rozhodně zaslouží, a to nejen v době nouzového stavu. Díky Vám všem.

Mgr. Hana Splavcová, Národní pedagogický institut České republiky