Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2
Projekt ,,Malý architekt" - 6. třída Píšťalky
3
Pohádka v MŠ: ,,Za skřítky do lesa" - všechny třídy
4
DDM: Keramika a Červíček - 3. třída Koťata
DDM Stonožka: červíček a keramika - 3. třída Koťata
5 6 7
8 9 10
Zápis do MŠ
11
Zápis do MŠ
12 13 14
15
Fotografování tříd
16
Návštěva Stonožky: keramika - 5. třída Sovičky
17
Návštěva knihovny: výukový program ,,Hrady, zámky a pověsti" - 3. třída Koťata
Návštěva muzea: Svět motýlů - 6. třída Píšťalky
18
Tvořivé odpoledne s rodiči - 2. třída Sluníčka
19 20 21
22
Logopedie v MŠ: klinická logopedka Mgr. Věra Kejdanová - všechny třídy
23 24 25
Den pirátů a námořníků - 4. třída Skřítkové
26
Batůžkový výlet do přírody a k vodě - 4. třída Skřítkové
27 28
29 30
Zábavné odpoledne dětí a rodičů na téma: ,,Cesta kolem světa" - všechny třídy
31 1 2
Branný den na letišti - všechny třídy
3
Vystoupení sborečku Kopretiny v knihovně ku příležitosti MDD - zahájení - vybrané děti
4
Drobečková navigace

Úvod > Pro rodiče a veřejnost > Distanční výuka > Nezaměnitelný čas s dětmi v době nouzového stavu

Nezaměnitelný čas s dětmi v době nouzového stavu

Milí rodiče,

ocitáme se v nelehké situaci, ale ze všeho špatného může vyplynout i něco dobrého. Tím nejlepším pro vás a vaše děti je jedinečná příležitost vrátit se ke kořenům, k podstatě rodiny a jejího významu pro rozvoj dítěte. Máte možnost trávit s dětmi více času, povídat si, sdílet, pozorovat drobné každodenní pokroky dítěte, které obvykle ani nemáte možnost postřehnout, a radovat se z nich. Máte doma děti v předškolním věku, není tedy nutné (ani vhodné) je cíleně učit, není prospěšné je zatěžovat „školskými úkoly“ (například předkládáním pracovních listů). Dětem i sobě můžete prospět, když se budete inspirovat následujícími doporučeními, která nabízíme:

  • věnujte čas cíleně dětem, povídejte si, vyprávějte;
  • podporujte děti v samostatnosti (péče o sebe – oblékání, hygiena…);
  • zapojujte děti do běžných domácích činností (úklid, vaření, péče o blízké, o květiny, o zvířata…);
  • dbejte na pravidelný režim;
  • podporujte rodinné rituály spojené s denními činnostmi i významnými událostmi (rituály před spaním, vítání a loučení, oslava tradic a výročí…);
  • zapojte se aktivně do hry dítěte (stavebnice, skládanky, hry „na něco“…);
  • s dětmi čtěte, každý den, o přečteném si povídejte, pokládejte dětem k přečtenému otázky;
  • společně zpívejte, kreslete, malujte, modelujte, hýbejte se, hrajte společenské hry;
  • využijte získaný čas pro činnosti s dětmi, které jindy odkládáte, nestíháte (logopedická cvičení, sebeobslužné činnosti, pohybové aktivity…);
  • povídejte si s dětmi i o současné situaci, děti se potřebují orientovat v tom, co se kolem nich děje, když se samy ptají, komentují, poskytněte jim přiměřené informace, je to pro ně důležité.

Kreativitě se meze nekladou. Dětství je krátké, jedinečné a neopakovatelné. Využijme nabízené příležitosti k tomu, abychom si uvědomili, co je pro nás důležité. Naše děti si to rozhodně zaslouží, a to nejen v době nouzového stavu. Díky Vám všem.

Mgr. Hana Splavcová, Národní pedagogický institut České republiky