Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1
Návštěva knihovny, téma: Experimenty - 6. třída Píšťalky
Návštěva tělocvičny v ZŠ Malecí - 3. třída Koťata
2
Den sněhuláků - 6. třída Píšťalky
3
Sněhuláčková olympiáda - 1. třída Broučci
4 5
6 7 8
DDM Stonožka: keramika 1. skupina - 5. třída Sovičky
Návštěva knihovny, téma: Experimenty - 4. třída Skřítkové
Návštěva tělocvičny v ZŠ Malecí - 2. třída Sluníčka
9
DDM Stonožka, keramika 2. skupina - 4. třída Skřítkové
10 11 12
13 14
Divadlo v MŠ: Já nic, já muzikant - všechny třídy
15
DDM Stonožka, vzdělávací program: Jarní pohádka - 4. třída Skřítkové
Návštěva knihovny, téma: Hrady, zámky a pověsti - 5. třída Sovičky
Návštěva tělocvičny v ZŠ Malecí - 1. třída Broučci
16
Barevný karneval - 1. třída Broučci
DDM Stonožka: keramika 2. skupina - 5. třída Sovičky
Karneval, hravé dopoledne v přestrojení - 2. třída Sluníčka
17 18 19
20
Jarní prázdniny
21
Jarní prázdniny
22
Jarní prázdniny
23
Jarní prázdniny
24
Jarní prázdniny
25 26
27 28
Masopustní karneval - 3. třída Koťata
Návštěva knihovny, téma: Pohádky z Večerníčků - 4. třída Skřítkové
1
Karneval - 4. třída Skřítkové
2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Pro rodiče a veřejnost > Užitečné informace pro rodiče > Jak připravit dítě na vstup do MŠ

Jak připravit dítě na vstup do MŠ

  • Společně si vyprávějte o mateřské školce a těšte se s dítětem (nové kamarádi, hračky, hry, písničky, básničky, pohádky, vycházky…)
  • Zvykejte dítě na nový režim dne, cizí osoby, větší kolektiv dětí, odloučení od rodičů
  • Dovolte dítěti vzít do školky oblíbenou hračku (plyšáček, polštářek…)
  • Podporujte dítě v samostatnosti 
  • Zaveďte do života dítěte rozumná pravidla a rituály – přinášejí dítěti psychické bezpečí
  • Naprostá většina dětí překoná potíže, úzkost, smutek z odloučení během 1 – 2 týdnů a po té začne do školky chodit rádo.
  • „Já dneska nechci“ – většinou jde o zkoušku nervů rodiče, dítě ví, jak rodiče obměkčit
  • Doporučujeme krátké loučení, při kterém dítěti sdělíte, kdy si ho vyzvednete 
  • Dobu strávenou ve školce postupně prodlužujte
  • Nepoužívejte školku, učitelku jako strašáka
  • Netrestejte dítě za to, že má problémy s adaptací
  • Nehrozte dítěti tím, co nemůžete splnit např. „Jestli nepřestaneš plakat, nechám tě tady!“
  • Nezlobte se na dítě, když se na vycházce ušpiní

Hrající si děti